Het belang van een goede interieurfoto

Een goede eerste indruk is van groot belang. Dat weten we allemaal. Toch?


Ditzelfde geldt voor het goed presenteren van je woning voor bijvoorbeeld de verkoop of verhuur maar ook voor je bedrijf voor bijvoorbeeld je website. Ook hiervoor geldt het belang van de eerste indruk.


En toch ligt dit wat lastiger bij de meeste woningeigenaren en ondernemers. We weten het allemaal wel maar we willen er toch liever niet al teveel geld en tijd in investeren.


"We verkopen ons huis toch wel" of "onze website ziet er nog prima uit, we hebben nog nooit klachten gehad", "we zijn goed vindbaar in google dus dat is het belangrijkste". Of nog erger "we maken zelf wel wat foto's van onze projecten of onze woning dat kan toch niet zo moeilijk zijn?"


Zomaar wat opmerkingen die ik regelmatig te horen krijg.


Zo fotografeerde ik laatst een mooie winkel met showroom gespecialiseerd in woninginrichting. Ze mochten niet klagen over de hoeveelheid klanten maar het kon toch wel beter. Soms waren er dagen waarop niemand de winkel bezocht en via de website kwamen er ook steeds minder aanvragen voor advies binnen.


Toen ik de website bekeek zag ik het gelijk. De foto's waren niet scherp, niet goed belicht en misten totaal aan sfeer. Ik kreeg absoluut geen goed beeld van deze winkel en showroom en kreeg ook niet het gevoel dat ik daar wat wilde kopen of advies wilde aanvragen. Ik wilde eigenlijk alleen maar gelijk wegklikken. Toen ik vroeg hoe lang ze deze foto's al op de website hadden staan kreeg ik als antwoord "ik denk al wel 10 of 15 jaar".


Inmiddels zijn de foto's gemaakt, op hun website geplaatst en van de week kreeg ik een telefoontje: ze hadden het heel druk! Ze konden echt het verschil merken doordat hun website steeds vaker bezocht werd en er meer aanvragen binnenkwamen via hun site. Ook in de winkel was het drukker. Een aantal klanten had zelfs gezegd dat ze zo'n mooie website hadden!


Nu wil ik uiteraard niet beweren dat door mijn foto's dit bedrijf ineens veel meer klanten heeft gekregen maar ik weet wel zeker dat ik een positieve bijdrage heb geleverd aan de de eerste indruk van dit bedrijf. Potentiële klanten tikken een zoekterm in op google, komen op jouw website, nemen een kijkje en klikken of gelijk weer door naar de volgende of blijven hangen omdat ze getriggerd zijn door een goede eerste indruk.


En ditzelfde zie ik wekelijks voorbijkomen in de huizenmarkt.


Een woning staat te koop. Als deze leeg staat of onaantrekkelijk is qua interieur en ook nog slecht wordt gepresenteerd d.m.v. de foto's dan wordt het alsnog misschien wel snel verkocht maar een woning die te koop staat, leeg stond, mooi is gestyled door een verkoopstyliste en ook nog sfeervol is gefotografeerd verkoopt ook heel snel maar dan tot wel 100.000 boven de verkoopprijs!


En dat maakt dus het verschil.


Dus ik zou zeggen investeer jij in een goede interieurfotograaf dan zorg ik voor jouw goede eerste indruk!









26 keer bekeken