5 redenen om mij als interieurfotograaf in te schakelen.

1. Ik neem de tijd om de sfeer te proeven


Als ik ergens voor het eerst kom, neem ik de tijd om even te "aarden". Ik loop rond in de ruimte en ga op verkenning uit. Op die manier kan ik goed de sfeer proeven en het gevoel dat de ruimte bij mij (en waarschijnlijk bij velen) oproept ervaren. Tijdens deze ronde scan ik de ruimte en zie ik al heel snel wat de bijzondere en unieke kenmerken zijn. Met dit in mijn hoofd ga ik daarna aan de slag om deze USP's zo goed mogelijk in de foto's tot uitdrukking te laten komen.


2. Ik kies als interieurfotograaf de beste compositie en de juiste hoek


Ik zorg ervoor dat de ruimte of het product of project dat ik fotografeer op de meest gunstige manier in beeld wordt gebracht.

Dus het standpunt moet goed zijn, de lijnen moeten recht zijn en ik pak in een keer precies dat pakkende plaatje waardoor de klant getriggerd wordt of nieuwsgierig wordt naar jouw product, ruimte of dienst. Hier moet je een speciaal oog voor hebben en ik ben hier als interieurfotograaf in getraind.


3. Ik help jou d.m.v. professionele foto's aan meer klanten en dus meer omzet


De foto's die ik maak kunnen gebruikt worden voor je website, social media, brochures, magazines of andere reclame uitingen. Foto's maken dus een groot onderdeel uit van jouw marketing! Als de foto's goed de sfeer uitstralen, de ruimte goed weergeven en/of het product of dienst op zijn best in beeld zijn gebracht. Dan zal de klant enthousiast worden, hij is getriggerd, hij wil met je in zee gaan of hij gaat bij je boeken!


4. Interieurfotografie is een specialisatie in de fotografie! Dit kan niet iedereen.


Veel mensen denken dat elke fotograaf ook wel goede interieurfoto's kan maken. Niets is minder waar. Interieurfotografie is echt een specialisme in de fotografie. Dus niet elke bruiloft fotograaf maakt ook goede interieurfoto's en niet elke interieurfotograaf maakt weer goede bruiloft foto's. Ook heeft iedereen tegenwoordig een camera en denkt dan zelf de foto's te kunnen maken van hun B&B of van hun interieurproject waar zo hard en lang aan is gewerkt. Niet doen! Je ziet het direct. Ook al denk jij zelf misschien dat het er wel goed uit ziet. Je ziet gewoon direct dat het eigen foto's zijn en geen professionele foto's. En dit werkt door op de klant. Die neemt jouw werk daardoor minder serieus of haakt of om bij jouw hotel of B&B te boeken omdat ze gewoon niet enthousiast worden van de foto's.


5. Ik ben een storyteller, gedreven en geïnteresseerd in jouw passie en jouw verhaal


Als interieur fotograaf vertel ik eigenlijk jouw verhaal in foto's. Dus ik ben ook heel nieuwsgierig naar dat verhaal. Hoe ben je uiteindelijk interieurontwerper geworden, hoe is dat product tot stand gekomen, wat voor verhaal zit er achter jouw B&B of Hotel avontuur? Wat wil je met jouw merk uitstralen?

Belangrijke en ook inspirerende informatie die ik graag tot mij neem om dit uiteindelijk zo goed mogelijk in beeld te vertalen.




23 keer bekeken0 reacties